Teun van de Keuken boekontwerp
Category
book design
Date
2020
Client
Meulenhoff
Briefing
Teun van de Keuken schrijft in een survivalgids hoe je de tocht langs de schappen van de supermarkt overleeft. Wat koop je wel of niet en waarom. Al zijn inzichten en tips ingedeeld in verschillende productschappen en aan Ingrid de vraag om heldere taal in heldere vormgeving te gieten, zodat het lezen geen survivaltocht wordt!
Resultaat
Het boek is ingedeeld in verschillende productschappen. Groente, vlees, vis, brood etc. Welke weer onderverdeeld zijn in verschillende producten, holle frases en de bekende Keuringsdienst van Waarde telefoontjes. Deze zijn op eigen wijze vormgegeven met een onderscheidende illustratiestijl. Elk hoofdstuk opent met een paginagrote titel en een bijpassende paginagrote illustratie. De producten zijn gekenmerkt met een ikoon en de holle frases met een snelle schetsstijl. Door het strakke kleurpalet blijft het boek één sterk geheel. Een heel bijzondere opdracht waar grafisch ontwerp en illustratie samenkomt.